- Det är otroligt. Argentina var det bättre laget i andra halvlek och vann välförtjänt, de kunde ha gjort fler mål. Polen har deras målvakt Szczęsny att tacka för att de går vidare till slutspel, för han var magisk i kväll, säger Alan Shearer i BBC:s sändning efter matchen. 2-0-målskytten Julián Àlvarez var lycklig över avancemanget. - Jag är glad över min prestation men också för laget. Vi gjorde en fantastisk match och nådde vårt mål (avancemang), vilket var viktigt. Många saker korsar ens tankar varje dag. Man känner mycket stöd, kärlek. Den här stunden är oförglömlig, säger han till Argentinas officiella Twitter-konto.
- Det är ett briljant avslut. Álvarez missade flera chanser i första halvlek men Scaloni får belöning för att han behöll honom på planen, sa Nick Wright. Argentina vann till slut matchen med 2-0 och är därmed klart för VM-slutspel som gruppetta. I åttondelsfinal väntar Australien. Slutspel väntar även för Polen, trots förlusten. Polackerna kniper andraplatsen i gruppen tack vare bättre målskillnad än Mexiko - som samtidigt under onsdagskvällen "bara" besegrade Saudiarabien med 2-1. Nu väntar en av storfavoriterna för Robert Lewandowski och hans mannar: Frankrike.
I slutändan förväntar vi oss att Argentina kommer bli numret för stora men sett till det låga oddset saknar spel på favoriten spelvärde. Här fokuserar vi därför på en väntat matchbild som inte direkt är särskilt svår att förutse på förhand. Australien kommer stå lågt och vänta på omställningar medans Argentina måste ha tålamod i försöken att luckra upp motståndet. Slutspelsmöten har oftast en tendens att bli tillknäppta möten och det förväntar vi oss även här. Australien har visat att det inte är helt lätta att få håll på och Argentina kommer få jobba för att ta sig vidare. Både Argentinas och Australien två senaste matcher har också resulterat i under 2, 5 mål och på förhand är det självklara valet.
Om man gör det får man ett samtal, men han (förbundskapten Louis van Gaal) ringde inte mig, säger Noppert till The Guardian. + Gakpos genombrott Den nederländska anfallaren Cody Gakpo, till vardags i PSV Eindhoven, har länge ryktats vara på väg till en storklubb. Nu har han spelat tre VM-matcher. Efter ett mål med huvudet, ett med vänsterfoten och ett med högerfoten är han historisk. Han är den första nederländske herrspelaren, någonsin, att göra mål i de tre första matcherna av ett VM. – Efter att ha gjort tre mål... Det är alltid viktigt att göra mål, så klart, men jag hjälper gärna laget, säger Gakpo.
Argentina hade således kniven mot strupen i resterande gruppspelsmatcher där de inte hade råd att tappa poäng. Argentina skulle likväl efter två raka 2-0 segrar mot Mexico respektive Polen studsa tillbaka och i slutändan vinna gruppen. Spelmässigt har Argentina även imponerat i segermötena och när slutspelet nu är här blir Lionel Scalonis mannar att räkna med. En nation som däremot inte hade särskilt höga förväntningar på sig var Australien och i en grupp med framförallt Frankrike och Danmark tycktes ett avancemang inte vara troligt.
Streama SVT2: Argentina - Australien live - C More
Svårspelat motstånd Lördagskvällens åttondelsfinal står därför mellan Argentina – Australien där vi utan tvekan har en given favorit. Detta är ett möte Argentina bara ska ta sig förbi men är det något turneringen hittills visat oss är det att överraskningar sker. Australien är ett svårspelat motstånd och med deras starka kollektiv kan de bli en otäck överraskning även för en nation av Argentinas klass. Det ska dock förtydligas att Argentina är starkare på samtliga positioner och Lionel Scalonis lag har sett riktigt bra ut i det två senaste gruppspelsmatcherna.
Argentina - Australien: Odds och förhandstitt - Betting.se
- Det känns som rättvisa för mig. Vilken räddning av Szczęsny, sa BBC:s Andy Cryer. - Hur kostsam kan den straffmissen bli för Messi och Argentina? frågade sig Sky Sports Nick Wright. Ställningen var 0-0 när domaren blåste för halvtidsvila, men efter paus fick Argentina en drömstart på andra halvlek. 53 sekunder hann bara spelas innan Alexis Mac Allister sköt in ett lågt inlägg från höger fram till 1-0.
TV-tider & stream av Fotbolls-VM 2022 » Matcher & TV-kanaler
Argentina - Australien på ikväll 20:00 - TV.nu
Två av Argentinas tre spelade matcher har resulterat i under 2, 5 mål. Två av Australiens tre spelade matcher har resulterat i under 2, 5 mål. 18+ | Regler & Villkor gäller | Stödlinjen. se | Oddset kan förändrasStudsat tillbakaArgentina klev in i VM-turneringen som en av favoriterna men i öppningsmatchen skulle de direkt åka på en käftsmäll. Saudiarabien stod för motstånd och Argentina skulle från en komfortabel ledning komma att tappa matchen. Saudiarabien vände och vann och det har kommit att kallas för en av VM historiens största skrällar.
Argentina - Australien (VM): Stream, speltips & odds [3/12]
Australien tystade inte heller någon i deras öppningsmatch mot Frankrike där de fick se sig vara numret för små i vad som kom att bli nederlag med 4-1. Australien vann därefter något överraskande mot Tunisien med 1-0 efter att Mitchell Duke satt matchens enda mål. För Australien såg det därför ut att räcka med ett oavgjort resultat mot Danmark för att ta sig vidare. Likväl var Australien sannerligen inte favoriter och när dessutom Tunisien skrällde parallellt mot Frankrike behövdes plötsligt tre poäng för ett avancemang. Australien stod dock för en en fantastiskt insats mot Danmark och segern med 1-0 skulle säkra slutspelsplats för andra gången i nations VM historia.
TV: Argentina vidare till åttondelsfinal - ställs mot AustralienArgentina var pressat - men stod pall för trycket. Nu väntar VM-åttondelsfinal mot Australien. - Den här stunden är oförglömlig, säger Julián Álvarez efter matchen. 4:08 Försök igen Se höjdpunkterna från Argentina-Polen i spelaren ovan. Argentina var piskat att vinna gruppfinalen mot Polen för att säkra en plats i åttondelsfinal. Vid oavgjort var argentinarna beroende av resultatet i parallellmatchen mellan Mexiko och Saudiarabien för att gå vidare, medan det vid förlust skulle bli respass redan i gruppspelet.
Förbundskapten Lionel Scaloni valde då att göra tre förändringar i startelvan. Julián Àlvarez, Enzo Fernández och Cristian Romero fick chansen från start i stället för Lautaro Martínez, Guido Rodriguez samt Lisandro Martínez. Argentina startade bäst och kopplade tidigt ett grepp om matchen, dock utan att skapa några farliga målchanser. Marcos Acuña hade inledningsvis den bästa möjligheten att bryta dödläget när en rensning hamnade framför fötterna på vänsterbacken, men skottet gick tätt utanför stolpen. I 35:e minuten fick Julián Álvarez ett gyllene läge att ge Argentina ledningen när han fick ett fritt skottläge, men Manchester City-stjärnan lyckades inte övertyga Wojciech Szczęsny i Polens mål.
Fotboll på TV - Tablå med alla kanaler som visar fotboll i
Speltips Argentina - Australien 3/12 » Stream & statistikVM-turneringens inledande slutspelsdag är här när vi blickar mot åttondelsfinal mötet Argentina – Australien. Favoritskapet är Argentinas men Australien har visat sig vara ett klurigt motstånd! Jag väljer att spela på under 2, 5 mål i det här mötet. Här är några anledningar varför jag tycker det är ett bra spel:Slutspelsmatcher tenderar ofta att bli låsta tillställningar. Australien har visat sig vara ett svårt motstånd att få håll på. Australien kommer stå lågt och hoppas på omställningar.
Givet förutsättningar synar vi därför en tillknäppt match där underspelet klickas till ett väldigt högt satt odds på 2. 00! fotboll, VM | units: 2/5 - spelstopp: 20:00 Argentina - Australien 18+ | Regler & Villkor gäller | Stödlinjen. se | Oddset kan förändras Allt innehåll på Speltips. se är avsedd för dig som är 18+. Spelar du för mycket? Kontakta Stödlinjen.
I den efterföljande situationen kom Szczęsny fel på ett inlägg och träffade Lionel Messi med handen i ansiktet - och efter VAR-granskning valde domaren att döma straff. Tidigare Fifa-domaren Jonas Eriksson var kritisk till beslutet i SVT:s sändning. - Jag tycker inte att det ska vara straff, det är en hand som träffar ansiktet. Det är ansiktet, visserligen. Men det sker i spelet, det är ingen överdriven kraft och framför allt ingen avsikt. Jag tycker inte att det är en våldsam satsning, det ska inte vara något, sa han. Lionel Messi klev sedermera själv fram till elvameterspunkten, men då stod Wojciech Szczęsny för en jätteräddning. Det var Polen-stjärnans andra straffräddning i mästerskapet.
Sport på TV idag - TVmatchen | Sveriges tv-tablå för live-sport
Speltips Argentina - Australien 03/12 - Rekatochklart.com
- Mac Allister var tvungen att hålla skottet lågt och få kroppen över bollen. Han träffade den inte mjukt, men det spelar ingen roll, sa förre England-mittfältaren Danny Murphy i BBC:s sändning. - Man måste säga att Argentina förtjänade det där efter att totalt ha dominerat första halvlek, konstaterade Nick Wright. Med drygt 20 minuter kvar att spela utökade Argentina ledningen. Julián Álvarez fick bollen i straffområdet och bommade in 2-0 i bortre krysset.
Vad: Argentina–Australien, åttondelsfinal. När: Lördag klockan 20. 00. Var: Ahmad bin Ali-stadion, al-Rayaan. + Imponerade australier Australiens spelare talar i lysande, nästan vördnadsfulla termer om Argentinas Lionel Messi. – Han gör saker som ingen annan kan göra, säger anfallaren Mathew Leckie enligt AP. Försvararen Milos Degenek gick ännu längre. – Förmodligen är han den bäste fotbollsspelaren någonsin att beträda en gräsplan. Tyvärr är jag ett stort fan av honom, men jag skulle älska att vinna VM.
Så här kan du se fotbolls-VM 2022 på TV och i 4K HDR
Guide: Fotbolls-VM lördagVad: Nederländerna–USA, åttondelsfinal. När: Lördag klockan 16. 00. Var: Khalifa International Stadium, al-Rayyan. Tv/radio: SVT1/SVT Play/P4 Radiosporten. + Storstjärnan ett frågetecken USA:s Christian Pulisic sköt sitt land till åttondelsfinal. I samband med målet träffades han av ett knä på bäckenbenet – och tvingades avbryta matchen. – Det var väldigt smärtsamt. Det där benet finns där av en anledning, för att skydda en tror jag, så knät träffade på ett bra ställe, sade Chelseastjärnan enligt AP. Sedan smällen har det varit höljt i dunkel om Pulisic hinner återhämta sig till åttondelsfinalen. – Jag kommer att göra allt i min makt, och jobba med den medicinska personalen, för att se till att jag kan spela. + Målvaktsdoldis Nederländernas Andries Noppert, 28, gjorde sin landslagsdebut i premiärmatchen mot Senegal. Nu har den 203 centimeter långe målvakten tre landskamper på sin meritlista. – Jag fick reda på att jag kom med via tv. Innan dess fick jag mejlet som alla spelare som är med i truppen får – men då kan man tas bort ur truppen.
Speltips Argentina - Australien 3/12 » Stream & statistik